اطلاعیه استخدامی
سامانه طبیب
شفافیت
سامانه طرح ملی غربالگری
دسترسی سریع
اطلاعیه استخدامی
جشنواره شهید رجایی
سامانه طرح ملی غربالگری
EN
وب سایت قدیمی
درباره دانشگاه
تاریخچه
ریاست دانشگاه
مدیریت آمار وفناوری اطلاعات
اداره بازرسی
نهاد رهبری
حراست دانشگاه
امور حقوقی
هسته گزینش دانشگاه
هیات امنا
روابط بین المللی دانشگاه
روابط عمومی دانشگاه
مراکز
پژوهشکده ها
بیومدیسن (زیست پزشکی)
مرکز تحقیقات ریزفناوری دارویی
سلامت کودکان
سلامت باروری زنان
بیماری های عفونی و گرمسیری
پژوهشکده سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
مرکز تحقیقات سلول های بنیادی
مرکز تحقیقات ایمونولوژی
زیست فناوری
پژوهشکده علوم بالینی
گوارش و کبد
سل و بیماری های ریوی
بیماری های قلب و عروق
بیماری های کلیه
هماتولوژی و انکولوژی
تغذیه
بیماری های بافت همیند
پژوهشکده سالمندی
طب فیزیکی و توانبخشی
علوم اعصاب
روانپزشکی و علوم رفتاری
تحقیقاتی
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
علوم کاربردی دارویی
بیماری های لثه و دندان
آموزش علوم پزشکی
فلسفه و تاریخ پزشکی
غدد درون ریز
عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
پزشکی مولکولی
پزشکی مبتنی بر شواهد (EBM)
آنالیز دارویی
ایمنی غذا و دارو
مدیریت پیشگیری از مصدومیت های حوادث جاده ای
سلامت و محیط زیست
طب تلفیثی در سالمندی
اورژانس و مراقبت های تروما
مرکز توسعه و هماهنگی پژوهش دانشگاه (RDCC)
مرکز توسعه پژوهش های بین رشته ای معارف اسلامی و علوم سلامت
مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت NPMC
مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه
مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
مرکز رشد فناوری و تجهیزات پزشکی
مرکز رشد واحدهای دارویی
مرکز جامع اوتیسم
مرکز آموزش مداوم
مرکز رشد بیوتکنولوژی دارویی
واحد توسعه مطالعات مرور نظام مند و متا آنالیز
آزمایشگاه جامع تحقیقات
مرکز نوآوری و شتاب دهی سلامت
نمایشگاه مجازی محصولات فناوری دانشگاه
مرکز آموزش هوشمند
شبکه ملی تحقیقات پرستاری
دانشکده پرستاری میانه
مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای دانشگاه
مراکز آموزش درمانی
الزهرا
اسدآبادی
امام رضا
شهید مدنی
سینا
کودکان
طالقانی
شهدا
نیکوکاری
علوی
باباباغی
رازی
مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کودکان زهرا مردانی آذری
معاونتها
آموزشی
بهداشت
تحقیقات و فن آوری
توسعه مدیریت و منابع
فرهنگی و دانشجویی
درمان
غذا و دارو
دانشکده ها
بهداشت
پرستاری و مامایی
پزشکی
پیراپزشکی
تغذیه و علوم غذایی
داروسازی
دندانپزشکی
طب سنتی
علوم توانبخشی
علوم نوین پزشکی
مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی
مدیریتها
آمار و فن آوری اطلاعات
هسته گزینش دانشگاه
امور بین الملل
روابط عمومی دانشگاه
امور پشتیبانی و رفاهی
مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی
مدیریت امور مالی
برنامه ریزی بودجه و پایش عملکرد
توسعه سازمان و تحول اداری
مدیریت منابع انسانی
مدیریت بازرسی ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات
مدیریت سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت
مدیریت آموزش مداوم جامعه پزشکی
ادارات
کمیته تحقیقات دانشجویی
اداره امور ازمایشگاه های استان
آزمایشگاه جامع تحقیقات
دبیرخانه کلان منطقه دو
کارگروه سلامت و امنیت غذایی
حوزه مشارکت های اجتماعی
واحد امور ایثارگران
اداره پدافند غیر عامل
شبکه های بهداشت
آذرشهر
اسکو
اهر
بستان آباد
بناب
تبریز
جلفا
چاراویماق
خداآفرین
شبستر
کلیبر
عجب شیر
مرند
ملکان
میانه
ورزقان
هریس
هشترود
میز خدمات
فرم درخواست اکانت اینترنت
فرم درخواست پست الکترونیکی
پیگیری فرم اکانت اینترنت و ایمیل
ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری
فرم درخواست برگزاری اردوهای جهادی
بیانیه توافق سطح خدمت
سامانه نرم افزاری نقل انتقالات کارمندان
سامانه مرکزی ثبت نام فعالان حوزه طب سنتی
آزمون ضمن خدمت
ثبت نام متقاضیان انجام طرح در استان آذربایجان شرقی
فرم credit approval دانشگاه علوم پزشکی تبریز
سامانه درج و پیگیری انتقادات از واحدهای دانشگاهی
سیستم مدیریت آموزش (سما)
نوبت دهی اینترنتی
نوبت دهی اینترنتی شیخ الرئیس تبریز
فروشگاه برنامه های غیرحضوری مرکز آموزش مداوم
پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور
پایگاه نتایج پژوهشهای سلامت تبریز
سیستم مدیریت پژوهش (پژوهان)
آموزش ضمن خدمت کارکنان
شناسنامه خدمات
پیوندها
سامانه لجستیک
سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا
سامانه نظام پیشنهادهای کارکنان
سامانه علم سنجی دانشگاه
سایت رسمی مطالعات کوهورت آذر
سامانه ثبت اطلاعات (Registry)
پست الکترونیکی حراست
سایر دانشگاه های علوم پزشکی
وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
اطلاعات فیش حقوقی
پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
سامانه سلامت خدمات ایرانیان
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بودجه وزارت بهداشت
صفحه اصلی
انتشارات گزارشات عملکرد دستگاه
فرم درخواست برگزاری اردوهای جهادی
انتشار ساختار و نام مدیران
آدرس اینترنتی خدمات دستگاه
چارت سازمانی
دستورالعمل بارگذاری محتوای وب سایت
سوالات متداول
پست الکترونیکی
پیگیری نامه ها
سامانه درج و پیگیری انتقادات از واحدهای دانشگاهی
شماره تلفن های VOIP دانشگاه
کتابخانه مرکزی
اتصال Vpn
English
گالری تصاویر
تغییر رمز
اتوماسیون اداری
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
فهرست مجلات نامعتبر و جعلی
سامانه هیئات امنا
سامانه رفاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کتابخانه دیجیتال
برنامه چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تبریز
برنامه چهار ساله شبکه های بهداشت و درمان
بیانیه حریم خصوصی
بیانیه توافق سطح خدمات
وصیت نامه امام
تاریخ :
يکشنبه 10 دي 1396
کد
5959
لینک کوتاه
:
ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
گزارش سمینار علمی " ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت سبک سوم معلمی و یادگیری در عمل
(
Action Learning
)"
سمینار علمی با عنوان " ماکروارگونومی و کاربرد آن با محوریت
سبک سوم معلمی و یادگیری مبتنی عمل
Action Learning
)
" ابا همت گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و با حضور دکتر فرامرز هلالی پژوهشگر دانشگاه تکنولوژی لولئا سوئد، در راستای جمع بندی نتایج دوره ماکروارگونومی و کاربرد آن در آمفی تئاتر دانشکده بهداشت و تغذیه در سوم دی ماه 1396 با شرکت مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای این سمینار، دکتر هلالی، انواع سبک های معلمی و یادگیری را با تاکید بر سبک سوم معلمی (دانشجو محور) و یادگیری مبتنی بر عمل را مطرح کردند و اینکه می توان این سبک را با رویکرد ماکروارگونومی با دید سیستمیک اجرا کرد. ایشان با تاکید بر انواع سبک دانش و نیاز به استفاده از شیوه های مناسب جهت یادگیری عمقی در سیستم آموزشی دانشگاهها، بر تغییر سیستم آموزشی از آموزش به سمت یادگیری در دنیا را مطرح کردند. همچنین بر یادگیری عمقی دانشجویان شرکت کننده در دوره ماکروارگونومی و کاربرد آن، تاکید کرده و خاطر نشان کردند؛ زمانی که از سبک سوم معلمی با یک رویکرد سیستمیک استفاده می شود باعث می شود که دانشجویان علاوه بر توانمندی علمی، منجر به بهبود مهارت های فنی- اجتماعی، و نیز رشد هویت اجتماعی و کمک به ارزشمند شدن فرد به جای تاکید صرف بر موفقیت خواهد شد.
در ادامه کارگروه مربوطه به دانشجویان دکتری ارگونومی، پروژه عملی خود در دوره ماکروارگونومی را که در ارتباط با "
بررسی و تحلیل سیستم کاری گروه مهندسی بهداشت حرفه ای
" تمرین کرده بودند ارائه کردند. لازم به ذکر است این فعالیت اقدام محور، براساس پنج فاز عملیاتی اجرا شده بود که براساس آن برای بررسی سیستم کاری گروه مربوطه، کلیه سطوح سازمانی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای اعم از اساتید، کارشناسان گروه، دانشجویان مقاطع مختلف شرکت داشتند.
پس از آن مدیر گروه آموزشی مهندسی بهداشت حرفه ای، دکتر رسول زاده، بر اهمیت نیاز به تغییر در سیستم کاری و بخصوص در سیستم آموزشی تاکید کردند و اینکه با رویکرد یادگیری مبتنی بر عمل بتوانیم اصلاحات مثبتی را در سیستم آموزشی ایجاد کنیم. ایشان ابراز امیدواری کردند در ادامه کار با حمایت مسئولین دانشکده و دانشگاه، با بکارگیری رویکردهای مناسب در یادگیری و استفاده از چنین دوره های کاربردی بتوان قدم های مثبت تری برای ارتقاء سیستم آموزشی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ترویج آن در سایر گروهها و نیز از طریق تعامل مناسب با سایر گروههای آموزشی برداشت.
در ادامه برنامه، دکتر الله وردی پور، از تلاش های صورت گرفته توسط گروه بهداشت حرفه ای در برگزاری دوره ماکروارگونومی و حضور دکتر هلالی قدرانی کردند. و بر ضرورت بکارگیری شیوه های نوین یادگیری همچون سبک سوم معلمی تاکید کرده و خاطر نشان کردند که نیاز است برای ارتقاء کیفیت یادگیری دانشجویان در یک فضای همکاری و مشارکت متقابل بین دانشجویان و اساتید، از چنین رویکردهایی در کلیه گروه ها و دانشکده ها بهره ببریم.
سپس براساس ترکیب دو مقطع .... منحصر به فرد دو کارگروه دیگر (ترکیبی از دانشجویان ارشد و دکتری) مربوط به اجرای فعالیتهای دوره ماکروارگونومی، نتایج فعالیتهای عملی خود را که در دو صنعت از صنایع متوسط شهر تبریز با رویکرد اقدام محور انجام داده بودند را ارائه دادند.
در ادامه دکتر هلالی، ارائه ای در ارتباط با ضرورت ایجاد فرهنگ محیط کار خلاق و فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه داشتند، ایشان بر این نکته تاکید کردند که برای ارتقاء فرهنگ سازمانی یک مجموعه بهتر است بجای تاکید بر نقاط ضعف، به نقاط قوت آن توجه بیشتری داشته باشیم.
در انتهای سمینار، کلیه دانشجویان شرکت کننده در این دوره، تجارب و موارد یادگیری خود را بصورت خلاصه بیان کردند، که براساس آن همگی بر بکارگیری چنین سبک هایی در یادگیری بهتر دانشجویان و نیز تعامل بهتر دانشجویان در مقاطع مختلف با یکدیگر و نیز تعامل مناسب اساتید با دانشجویان بر عمق یادگیری دانشجویان تاکید کردند.
نوشته شده
توسط
حسین خیری
تعداد بازدید
271
برچسب ها
دانشکده بهداشت
دوره ماکروارگونومی
گزارش سمینار علمی