تاریخ : شنبه 12 اسفند 1396
کد 6408

با فعالیت ۲۸ کانون فرهنگی، هنری و اجتماعی:

۷۰ برنامه‌ در هفته فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای ۷۰ برنامه توسط ۲۸ گروه فرهنگی، هنری و اجتماعی در هفته فرهنگی این دانشگاه خبر داد.




مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای ۷۰ برنامه توسط ۲۸ گروه فرهنگی، هنری و اجتماعی در هفته فرهنگی این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز محمود فیضی با ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص «هفته فرهنگی» در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: عنوان "هفته فرهنگی" برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به ابتکار کانون‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی شد و سومین دوره آن با هدف تقویت کارگروهی، معرفی کانون‌ها به سایر دانشجویان، اجرای برنامه‌های هدفمند و خلاقانه، ایجاد فضای رقابتی، کمک به توسعه توانمندی دانشجویان در طراحی و تولید برنامه‌های رقابتی و مخاطب پسند، افزایش سطح اثرگذاری کانون‌ها در فضای فرهنگی دانشگاه در حال برگزاری است.
وی تجارب ارزشمند سه دوره‌ی برگزار شده را قابل تعمیم به سایر دانشگاه‌ها دانست و گفت: این دوره از "هفته فرهنگی" دانشگاه در مقایسه با دوره‌های قبل از تنوع و تعدد چشمگیری برخوردار بوده که این نیز نشانگر مورد استقبال قرار گرفتن برنامه‌ها از سوی کانون‌ها  و مخاطبان در این این دوره است. برنامه‌های اجرایی همچنین از سوی داوران به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج نهایی در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.
 وی عملکرد کانون‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به معیارهای محتوا و ارزش‌، خلاقیت در طراحی شکل برنامه، اعتماد سازی و مشارکت در عمل، اثربخشی بالا و هزینه کرد مناسب، کانون‌ها نمره بسیار خوبی می‌گیرند، اما اعلام رضایتمندی به معنی توجه نکردن به خطاهای احتمالی نیست. اجرای حجم بزرگی از برنامه‌ها با وجود تنگناهای مالی و محدویت زمانی، قطعا مشکلاتی را ایجاد می‌کند که کمیت و کیفیت برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این نیز با ویژگی‌های فعالیت‌های دانشجویی اعم از مهارت آموزی و تجربه اندوزی از طریق آزمون و خطا پیش از ورود به اجتماع همخوانی دارد.
فیضی مهم‌ترین ویژگی یک کانون موفق را یادگیری مداوم در کنار پرورش تفکر انتقادی دانست و بیان کرد: بهره‌گیری از تجربیات ادوار گذشته، مشورت گرایی و کارگروهی و پرهیز از خودرایی و فردگرایی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و داشتن تعامل سازنده با دیگر کانون‌ها و نهادهای فرهنگی دانشگاه، جرات‌ورزی در نشان دادن توانمندی و شهامت در معرض قضاوت گرفتن، رعایت ادب، اخلاق و احترام متناسب با فعالیت‌های فرهنگی، ارزش‌های انسانی و هنجارهای اجتماعی توام با توجه ویژه اعضا به فعالیت‌های درسی آموزشی و پژوهشی از ویژگی‌های یک کانون موفق به شمار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط دانشجویانِ فعال کانون‌ها تماشایی است. امیدواریم همین روند با انرژی مضاعف در سال‌های آتی نیز تکرار شده و دانشگاه ما  به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، همواره جایگاه خود را حفظ کند.
وی در پایان از دبیران، کارشناسان و نمایندگان کانون‌ها،  شورای هفت نفره و اعضای شورای مرکزی پرتلاش کانون‌ها قدردانی نمود.

 
  • نوشته شده
  • توسط علی همراهی
  • تعداد بازدید 334