اعتباربخشی موسسات سلامت

درباره خدمت

عنوان خدمت

اعتبار بخشی موسسات سلامت

شناسه خدمت

16061012000

گروه خدمت

خدمات آموزش و پژوهش,خدمات درون سازمانی

نمودار مراحل خدمت

مشخصات خدمت

شرح خدمت

اعتبار بخشي به معني ارزيابي سيستماتيك مراكز ارائه خدمات سلامت با استاندارد هاي مشخص است. استانداردهائي كه بر بهبود مداوم كيفيت، محور بودن بيمار و بهبود امنيت بيمار وكاركنان تاكيد دارد. اعتبار بخشي زماني انجام مي شود كه بيمارستان آمادگي خود را به ارزيابان خارجي مبني بر رعايت استانداردهاي از پيش تعيين شده اعلام مي نمايد. از ويژگي هاي برجسته نسل نوين اعتباربخشي مي توان به موارد زير اشاره كرد: 1- تمركز بر نتيجه گرايي و عملكرد واقعي بيمارستانها و حذف مستند سازي هاي غير ضرور 2- حضور ارزيابان آموزش ديده و مستقل در بیمارستان ها با رويكرد آموزشي و همياري با تيم اجرايي بيمارستان در جهت اخذ و تبادل تجربيات موفق كشوري 3- فراخوان، گزينش، آموزش و بكارگيري ارزيابان دوره طي فرايند گزينش و آموزش سخت گيرانه و بر اساس مدل شايستگي بومي الهام گرفته از الزامات انجمن بين المللي ايسكوا 4- مشارکت پزشكان متخصص، اساتيد و اعضا هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشكي، پرستاران با رتبه هاي ملي وبين المللي و نيز مديران با تجربه و فهيم حوزه سلامت در اقصي نقاط كشور 6 -توجه به رویکرد وظیفه محوری در غالب مدل هاي معتبر اعتباربخشي ساير كشورها به منظور ارزيابي سيستماتيك عملكرد بيمارستان در خصوص بيماران حاد و نيازمند به مراقبت هاي ويژه

مدارک مورد نیاز

با توجه به اینکه در فرایند اعتباربخشی مراکز درمانی یک مرحله (در سال 1395) فراخوان کشور برگزار شد، شرایط و ضوابط ثبت نام از نظر مدارک تحصیلی، سوابق کار، ارزیابی، محل خدمت و .... مورد تاید وزارت بهداشت علام شد.

نوع خدمت

خدمت به شهروندان (G2C),خدمت به کسب و کار (G2B)

ماهیت خدمت

حاکمیتی

سطح خدمت

ملی

رویداد خدمت

سلامت,کسب و کار

نحوه شروع

تقاضای گیرنده خدمت,تشخیص دستگا

قوانین و مقررات

جزئیات خدمت

متوسط مدت زمان ارائه خدمت

بسته به نوع خدمت 45 روز الي 6 ماه

ساعات ارائه خدمت

24 ساعته

هزینه ارائه خدمت

 

نحوه دسترسی به خدمت

مرحله اطلاع رسانی خدمت الکترونیکی

اینترنتی

ورود به سایت

تلفن تماس

81452336_81452266

توضیحات

81452336_81452266

مرحله درخواست خدمت الکترونیکی

اینترنتی

ورود به سایت

توضیحات

درخواست خدمت به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به اطلاعیه های مندرج در سایت aac.behdasht.gov.ir مقدور می باشد.

مرحله تولید خدمت (فرایند داخل دستگاه یا ارتباط با دیگر دستگاه ها ) الکترونیکی

مرحله ارائه خدمت الکترونیکی

اینترنتی

ورود به سایت

توضیحات

پیگیری دریافت خدمت به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به اطلاعیه های مندرج در سایت aac.behdasht.gov.ir مقدور می باشد.
 

زیر خدمات

شامل هیچ زیرخدمتی نمی باشد

 

توافق نامه سطح خدمت

مجری متعهد به لزوم حفظ محرمانگی، حفاظت و افشا نکردن اسناد مطالعاتی و اطلاعات کاربر می باشد. در غیر اینصورت هرگاه از این بابت به کاربر خسارتی وارد شود، مجری موظف به جبران خسارت وارده بنابر تشخیص ناظر خواهد بود.

رعایت مکانیزم و پروتکل های ثبت اطلاعات بر اساس استانداردهای ابلاغی و کدینگ های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

دسترسی به اطلاعات بر اساس دستور العمل های ابلاغی.

قرار گرفتن کلیه داده های سامانه در مرکز داده ستاد وزارت بهداشت .